Алергія на антибіотики


Чи буває алергія вже після курсу антибіотиків або вона завжди виникає моментально? Насправді все індивідуально і залежить від особливостей організму, проте в більшості випадків симптоми проявляються відразу. Вони бувають загальними і місцевими.

Коли при антибіотичному лікуванні проявляється алергія на шкірі, ви зрозумієте це за ознаками на шкірі, серед яких:

-почервоніння поверхневих шарів епідермісу, на які потрапляє сонце;

-свербіж на шкірі і іноді утворення пухирів;

-кропив'янка плямами, які зливаються і сверблять;

-висип;

-набряклість гортані, носоглотки і навіть статевих губ.

Серед серйозних симптомів алергічних реакцій, обумовлених курсом антибіотичного лікування, виділяють:

Анафілактичний шок, який настає протягом пари хвилин або тільки через півгодини. Його можна розпізнати по набряку гортані, зростанні температури і свербінню.

Сивороткоподібний синдром, який наступає через тиждень з моменту прийому ліків. Йому властиве збільшення температури, болі в суглобах, висип і розростання лімфатичних вузлів.

Лихоманка, на тлі якої при алергії піднімається температура тіла. Зберігається даний неприємний стан протягом декількох днів і після завершення прийому ліків.

Синдром Стівенса-Джонсона, який можна розпізнати по високій температурі, запаленнях слизових і висипанням.

Хто схильний до такої алергії?

Однозначно сказати, який антибіотик викликає алергічну реакцію неможливо, так як різні препарати мають алергенні властивості. Алергікам потрібно бути обережніше з такими медикаментами, як:

-азлоцилін

-амоксицилін

-Вільпрафен

-Еріциклін

-Олеандоміцин

-Доксицикліну гідрохлорид та інші препарати тетрациклінової групи.

Більше інших алергії на шкірі схильні люди з певними захворюваннями:

-ВІЛ;

-цитомегаловірусна інфекція;

-хронічний лімфолейкоз,

-цитомегаловірусна інфекція;

-мононуклеоз;

-подагра.

Симптоми алергічного порушення з висипом на шкірі у дітей зазвичай утворюються на тлі муковісцидозу. У цьому випадку нерідко виникає бронхоспазм. Посприяти розвитку порушення на тлі прийому антибіотиків може ряд захворювань:

-поліноз;

-бронхіальна астма;

-алергія на їжу;

-дерматит.

У таких пацієнтів завжди важче протікають анафілактичні реакції. Існують препарати, здатні в поєднанні з антибіотиками загострити реакцію. Особливо це стосується бета-блокаторів.

Як потрібно лікуватися при алергії?

Як має проходити лікування алергії після прийому антибіотиків і якою має бути дієта при цьому порушенні? В першу чергу потрібно здати аналізи на алергени, припинити курс терапії і попередити надходження небезпечного препарату в організм. Якщо висип і інші симптоми проявляються при внутрішньовенному введенні засобу крапельним шляхом, потрібно припинити процедуру. Своєчасно зупинивши лікування, симптоми почнуть поступово стихати.

У стаціонарних умовах при прояві алергії на антибіотик лікарі вдаються до плазмаферезу, гемосорбції і інших видів гравітаційної хірургії крові. У разі гострих реакцій або стійких проявів потрібні антигістамінні медикаменти і глюкокортикоїди, які знижують вміст гістаміну.

У певних ситуаціях вдаються до гіпосенсибілізації, коли пацієнту з тих чи інших причин потрібно приймати антибіотичні препарати, на які у нього є негативна реакція. Добре, що будь-якому антибіотика сьогодні можна підшукати аналог з іншої групи препаратів, який попередить алергію.